תחזוקת אתרים כוללת הכנסת תכנים חדשים לאתר, תמונות עדכניות, מאמרים, סרטונים, ידיעות ועוד מגוון של פעולות. אתר לא מעודכן לא מושך גולשים ולא מייצג בצורה נכונה את החברה. ננסה לראות מה הם המעלות העיקריות של תחזוקת אתרים ולמה כדאי להשקיע בזה:
דירוג של גוגל – אחד הפרמטרים לדירוג של אתר בגוגל הינו מידת החידוש באתר. העכביש של מנוע החיפוש מבחין האם הוספנו עמוד, תמונה, או סרטון. זהו לא הפרמטר היחידי אבל ללא ספק מוסיף לנו נקודות ויעזור לנו בקידום האתר.
מכירות – אתר של מכירות צריך כול הזמן לשפר לעדכן תמונות, מבצעים, ולדאוג שהמפרטים של המוצרים יהיו מנוסחים נכון ובלי טעויות.
שיפור יחס ההמרה – מדובר על יחס בל מספר הפניות לעומת מספר גולשים באתר. תתפלאו איך שהיחס יכול להשתנות באמצעות פעולות פשוטות שמבצעים כגון הזזת תפריט צור קשר, הגדלת כפתורי מכירה, קיצור תהליך מכירה ועוד. במהלך תחזוקת אתרים צריך לבחון את יחס ההמרה ולערוך שינויים בהתאם. בסופו של דבר המטרה היא להביא את האתר למקסימום קניות ומקסימום פניות.
מי יכול לתחזק אתר?
דבר ראשון אנחנו, אם יש לנו זמן זו אפשרות מצוינת. אנחנו מכירים טוב את התחום בו אנחנו עוסקים ויכולים להוסיף תכנים לאתר, תמונות ועוד רכיבים. אפשר לבקש הדרכה מהחברה שבנתה לנו את האתר בנוגע למערכת הניהול. לדעתי בכול אופן כדאי לבקש הדרכה כזאת שלא נהיה תלויים ונוכל לתפעל את האתר גם לבד.
דבר שני, חברות של תחזוקת אתרים , מקבלות את עצמן את האחריות לתחזוקה, יוצרות תכנים עבורנו ומתמודדות עם מערכת הניהול. לדרך זו יתרון של שקט תעשייתי, במקום לדאוג כול הזמן לתר ולעדכון שלו יש מישהו שמבצע זאת עבורנו.
איל אלדר